Wycieczka z biura podróży niezgodna z opisem? Reklamuj!

Nieodpowiedni standard hotelu, brak obiecywanych animacji, widok z okna zupełnie inny niż ten opisywany w folderze reklamowym... Czy pozostaje nam tylko przełknąć pozostający w ustach niesmak po wczasach, które okazały się fiaskiem? Wcale nie. Biuro podróży, które sprzedało klientowi wycieczkę niezgodną z opisem nie musi pozostać bezkarne. Każdy niezadowolony wczasowicz może zażądać rekompensaty za wszelkie niedogodności, z którymi zetknął się podczas wyjazdu. Wystarczy złożyć reklamację.

30 dni na reklamację

Każda reklamacja powinna zostać złożona pisemnie - tylko w ten sposób mamy dowód, że skarga faktycznie została przekazana touroperatorowi. Pismo, w którym nie tylko opiszemy przedmiot reklamacji, ale i nasze oczekiwania co do rekompensaty za poniesione straty, trzeba złożyć w terminie do 30 dni od zakończenia wyjazdu.

Na jakie odszkodowanie można liczyć?

Za stwierdzone niezgodności z umową wycieczki jej nabywca może żądać zniżki, zgodnie z Tabelą Frankfurcką. Przykładowe wysokości należnych zniżek:

  • gdy dotyczy zakwaterowania:

- 10-25% zniżki za zmianę hotelu

- 5-15% zniżki za różnice w odległości od plaży

- 5-20% zniżki za różnice w standardzie pokoju (np. brak balkonu, klimatyzacji, widoku na morze)

  • gdy dotyczy wyżywienia:

- 5% zniżki za zbyt ubogi jadłospis

- 10% zniżki za niewydanie stosownej liczby ciepłych posiłków

- 20-30% zniżki za podawanie nieświeżego jedzenia

  • gdy dotyczy czystości plaży: 10-20%

Zanim zdecydujemy się na złożenie reklamacji, uważnie przeczytajmy umowę z biurem podróży. Byśmy otrzymali odszkodowanie za wszelkie niedogodności, które spotkały nas na wczasach, muszą być niezgodne z warunkami, które touroperator gwarantował nam w umowie. Jeśli więc nie spełniono obietnic zastania widoku na ocean, który mieliśmy podziwiać w klimatyzowanym pokoju, były zapisane w umowie wycieczki, możemy domagać się zwrotu części pieniędzy wpłaconych touroperatorowi. Jeśli jednak takich zapisów nie było, a widoki ukazywał tylko folder reklamowy biura podróży, możemy nie uzyskać rekompensaty.

Zachowuj rachunki

Częsty problem stanowią też zwroty pieniędzy na straty poniesione w wyniku odwołania lotu, zmiany terminu podróży czy niezapewnienia klientowi transferu z lotniska do hotelu i z powrotem. W takich przypadkach często klient jest zmuszony sam zapewnić sobie dojazd, a podstawą roszczeń będą opłacone przez nas rachunki, dlatego w każdej sytuacji, gdy sami płacimy za usługę, którą powinien był zapewnić nasz touroperator czy przewoźnik, zbierajmy wszelkie paragony.

Expert Compero Expert Compero

Porównaj oferty OC/AC

Ubezpieczenie OC taniej nawet o 40%.

Sprawdź swoją cenę w 5 minut.

Kalkulator OC/AC
500 tys. klientów nie może się mylić. Kup tanie OC w 5 minut.
Kalkulator OC/AC

Przeczytaj również

  • Zuzanna Jóźwiak

Italia jest jednym z najpopularniejszych państw, gdzie Polacy chętnie udają się na wakacje. Jeśli to Twój pierwszy wyjazd do Włoch, zanim go zaplanujesz warto jednak sprawdzić, jak wygląda...

  • Monika Słupczyńska

Od października 2021 roku system viaTOLL został zastąpiony przez opłaty elektroniczne e-TOLL. System obejmuje jedynie państwowe autostrady, drogi ekspresowe i krajowe zarządzane przez GDDKiA. W...

  • Marek Pawłowski

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Każdy rodzic chce, aby jego dzieci spędziły jak najlepiej ten czas, w szczególności na wyjeździe rodzinnym. Jednak podróż z dzieckiem jest czasem...