poradnik

Jakie auto kupić? Diesel czy benzyna, a może benzyna z gazem?

  • Patrycja Kowalewska
  • Komunikacja

Jakie auto kupić? Diesel czy benzyna, a może benzyna z gazem?

Jakie auto kupić? Dziś na rynku, zarówno nowych, jak i używanych samochodów, wprost roi się od ofert. Decyzja o zakupie nowego auta jest trudna, a gdy dojdzie do tego jeszcze kwestia tego, czy zdecydować się na benzynę, diesel czy benzynę z gazem, skrzynię manualną czy automatyczną, to całkiem nietrudno stracić głowę. Mamy nadzieję, że nasz dzisiejszy artykuł, pomoże ci dokonać wyboru.

Jakie auto kupić na polskie drogi?

Choć stan polskich dróg staje się coraz lepszy, to jednak nie warto inwestować w samochody, które mogłyby nie wyjść cało z podróżowania po nierównych nawierzchniach. Kupno samochodu z niskim zawieszeniem, typowo sportowego, raczej nie jest dobrym pomysłem. Podobnie kwestia wygląda jeśli chodzi o wybór mocy i pojemności silnika. Duża ilość koni mechanicznych i duży, pojemny silnik w samochodzie przeznaczonym do jazdy po mieście przyniesie więcej strat niż zysków, gdyż przy ograniczeniu prędkości do 50 km/h wygeneruje tylko większe spalanie, a nie pozwoli korzystać z mocy auta. Na trasie między polskimi miastami właściciele szybkich i mocnych samochodów również nie bardzo będą mieli jak wykorzystać ich właściwości, ponieważ liczba autostrad i dróg ekspresowych w Polsce nadal pozostawia wiele do życzenia.

Wniosek z tego jest jeden – najlepiej kupić auto z wysokim zawieszeniem, które jest praktyczne, a do tego niewiele pali. Średnia pojemność silnika, która sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na dłuższe trasy, powinna wynosić od 1600 do 2000 cm³.

Diesel czy benzyna?

Wybór rodzaju silnika, a raczej paliwa jakie będzie go napędzać to również bardzo istotna kwestia, którą należy uzależnić od sposobu użytkowania samochodu. Auto, które będzie używane do przewożenia ciężkich rzeczy lub dalekich wyjazdów powinno mieć silnik diesla. Na krótkie dystanse i jazdę po mieście w zupełności wystarczy pojazd z silnikiem benzynowym. Osoby bardziej oszczędne powinny rozważyć zakup samochodu napędzanego nie tylko benzyną, ale i gazem. Tego typu pojazdy produkowane po 2010 roku, które mają fabrycznie wybudowaną instalację LPG, niczym nie odstają od samochodów z silnikami napędzanymi samą benzyną. Najlepsze silniki benzynowe nadające się do połączenia z instalacją LPG produkują koncerny: Volkswagen, Toyota, Opel, Honda, Volvo i Mazda.

Lepiej kupić samochód z automatyczną skrzynią biegów czy z manualną?

Rozwiązanie tej rozterki zależy głównie od preferencji kierowcy samochodu. Najmniej jednak warto wiedzieć, że samochody z automatycznymi skrzyniami biegów są nieco droższe, jak również naprawa usterki przekładni automatycznej wiąże się z poniesieniem wyższych kosztów. Auta z manualną skrzynią biegów są lżejsze, a poruszanie się nimi pozwala mieć większą kontrolę nad pracą silnika i dynamiką jazdy. Samochód z automatyczną skrzynią biegów ma niższe spalanie, a brak konieczności zmiany biegów pozwala się maksymalnie skupić na drodze oraz podróżować bardziej komfortowo. Ci kierowcy, którzy lubią prowadzić auto zarówno z manualną, jak i automatyczną przekładnią mogą zdecydować się na zakup samochodu ze skrzynią dwusprzęgłową, która łączy w sobie najlepsze cechy obu tych systemów.

Jakie auto kupić do określonej kwoty?

Niewątpliwie najistotniejszym z czynników wpływających na wybór samochodu jest budżet, jaki można przeznaczyć na jego zakup. Często zdarza się, że określone wymagania dotyczące silnika, skrzyni biegów czy paliwa stają się modyfikowane przez wzgląd na ograniczone finanse. Poniżej przedstawiamy zestawienie samochodów mieszczący się w danym budżecie wraz z ich charakterystyką (stan na październik 2021 roku).

Jakie auto do 5 tys.?

Ato do 5 tys. nie będzie ani bardzo nowoczesne, ani mało używane. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na przebieg, historię wypadków i pochodzenie auta. Do najciekawszych modeli w tym przedziale cenowym zalicza się:

  • Citroën C2 – benzyna, silnik 1360 cm³, rok produkcji 2005,
  • Fiat Punto – benzyna, silnik 1368 cm³, rocznik 2005,
  • Citroën C2 – benzyna, silnik 1124 cm³, rok produkcji 2006,
  • Ford Fusion – benzyna + LPG, 1388 cm³, wyprodukowany w 2005 r.,
  • Opel Meriva – diesel, 1686 cm³, rok produkcji 2005.

Jakie auto do 10 tys.?

  • Honda Civic – benzyna, 1396 cm³, rocznik 2005,
  • Volvo V50 – diesel, 1998 cm³, rocznik 2004,
  • Mazda 3 – benzyna, 1598 cm³, rok produkcji 2006,
  • Renault Espace – benzyna + LPG, 1998 cm³, rok produkcji 2006.

Jakie auto do 15 tys.?

  • Škoda Octavia – diesel, 1896 cm³, rok produkcji 2008,
  • Opel Corsa – benzyna, 998 cm³, rok produkcji 2008,
  • Seat Exeo – diesel, 1968 cm³, rok produkcji 2009,
  • Ford Focus – benzyna + LPG, 1596 cm³, rok produkcji 2005.

Jaki samochód do 20 tys.?

  • Hyundai Tuscon – benzyna + LPG, 1975 cm³, rocznik 2007,
  • Toyota Yaris – benzyna, 1298 cm³, rok produkcji 2009,
  • Renault Clio – benzyna + LPG, 1149 cm³, wyprodukowany w 2012 r.,
  • Kia Ceed – benzyna, 1591 cm³, rocznik 2009,
  • Volkswagen Polo – diesel, 1199 cm³, rok produkcji 2011.

Jaki samochód do 30 tys.?

  • Ford C-MAX – diesel, 1560 cm³, rocznik 2011,
  • Suzuki Swift – benzyna, 1242 cm³, rok produkcji 2015,
  • Peugeot 3008 – diesel, 1997 cm³, wyprodukowany w 2009 r.,
  • Subaru Forester – benzyna + LPG, 2457 cm³, rocznik 2010,
  • Opel Zafira – benzyna + LPG, 1796 cm³, rok produkcji 2011.

Jakie auto do 40 tys.?

  • Toyota Verso – diesel, 1598 cm³, wyprodukowany w 2014 r.,
  • Nissan Note – benzyna, 1198 cm³, rok produkcji 2013,
  • Hyundai I30 – diesel, 1396 cm³, rok produkcji 2015,
  • Audi A4 – benzyna + LPG, 1984 cm³, rocznik 2009,
  • Opel Astra – benzyna, 1364 cm³, rocznik 2013.

Jakie auto do 50 tys.?

  • Nissan Qashqai – benzyna, 1997 cm³, rok produkcji 2013,
  • Peugeot 308 – diesel, 1560 cm³, rocznik 2016,
  • Opel Mokka – benzyna, 1364 cm³, wyprodukowany w 2014 r.,
  • Honda CRV – benzyna + LPG, 1997 cm³, rok produkcji 2012,
  • Seat Alhambra – diesel, 1968 cm³, rocznik 2014.

Nietrudno zauważyć, że w każdym przedziale cenowym znajduje się kilka godnych uwagi modeli samochodów zarówno z silnikiem diesla, jak i benzynowym oraz z gazem. Niezależnie od tego na jakie auto się zdecydujesz, musisz pamiętać o obowiązkowym ubezpieczeniu OC, a także dodatkowych polisach chroniących ciebie i twój samochód (NNW, autocasco). W wyborze najlepszych i najbardziej korzystnych ubezpieczeń komunikacyjnych pomogą ci specjaliści z serwisu Compero, którzy w swojej ofercie posiadają propozycję najbardziej cenionych polskich firm ubezpieczeniowych.

Patrycja Kowalewska Patrycja Kowalewska

Przeczytaj również

  • Monika Słupczyńska

Myjka ciśnieniowa jest wielofunkcyjna – umyjesz nią samochód, rower, elewację domu czy taras. Aby jednak urządzenie to wspomagało codzienne obowiązki, warto porównać dostępne...

  • Anna Buczkowska

Zamarznięte drzwi w aucie to problem, z którym kierowcy mogą spotkać się w zimie. W przeszłości nie mogłeś otworzyć przymarzniętych drzwi w swoim pojeździe? Zobacz, jak otworzyć zamarznięte...

  • Monika Słupczyńska

Na szkody spowodowane opadami gradu najbardziej narażone są auta kierowców, którzy parkują „pod chmurką”. Jest jednak kilka sposobów, aby uniknąć wysokiego rachunku...